[vc_row][vc_column][vc_column_text]
Personalizacja, sztuczna inteligencja, automatyzacja – to tylko kilka pomysłów na to, jak ma wyglądać internet przyszłości.
Czy lodówka rzeczywiście sama zamówi składniki na śniadanie, gdy my będziemy odwiedzać wirtualną rzeczywistość? O tym pisali specjaliści od marketingu w raporcie „Trendy w polskim biznesie internetowym.”
Początków Internetu, czyli globalnej sieci komputerowej, należy szukać pod koniec lat 60. w Stanach Zjednoczonych. Wtedy powstawał tam wojskowy ARPANET – protoplasta sieci jaką znamy dzisiaj. Po raz pierwszy Internetu „użyto” w Polsce w 1990 roku.
Od tamtej pory rozwijał się w bardzo szybkim tempie przechodząc kolejne fazy. Termin „sieć 2.0” spopularyzowano w 2004 roku. Oznacza on wykorzystanie internetu jako platformy, z której korzystają kolejne aplikacje, i która żywi się materiałami tworzonymi m.in. przez samych jej użytkowników. Przykład? Ewolucja od stron encyklopedii w sieci do Wikipedii.
Jak wyglądać będą dalsze zmiany w internecie? – Treści wysokiej jakości wyprą z internetu banalny kontent – twierdzi Jovan Protic, COO Grupy Onet RAS Polska cytowany w raporcie „Trendy w polskim biznesie internetowym”.
.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
Specjaliści wypunktowali siedem dróg rozwoju internetu. Oto one.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
Personalizacja
Aplikacja i urządzenia podłączone do sieci zbierają o nas coraz więcej danych. Dzięki temu zmienić ma się między innymi komunikacja marketingowa w internecie.
– Każda kampania, reklama, jej kontekst, elementy będą spersonalizowane i skrojone pod konkretnego użytkownika – mówi Szymon Ślipko, CEO/ strategy director agencji Shake Hands. Wizja, w której firmy mają zebraną o nas tak dokładną wiedzę może być jednak dość przerażająca. Czy odbiorcy przestaną przez to blokować reklamy w sieci?